کشف مجدد گیاه decalepidanthus از خانواده boraginaceae

نویسندگان

یاسین. ج. ناصر

چکیده

جنس تک گونه ای decalepidanthus به نام d. seriocophyllus انحصاری پاکستان است و قبلاً فقط از محل تیپ در تپه های هزاره واقع در استان مرزی شمال غربی شناخته شده بود. کشف مجدد آن پس از 70 سال در محل دیگری در پاکستان احتمال وجود آن را در افغانستان و سایر نقاط دیگر محتمل می سازد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

کشف مجدد گیاه Decalepidanthus از خانواده Boraginaceae

جنس تک گونه‌ای Decalepidanthus به نام D. seriocophyllus انحصاری پاکستان است و قبلاً فقط از محل تیپ در تپه‌های هزاره واقع در استان مرزی شمال غربی شناخته شده بود. کشف مجدد آن پس از 70 سال در محل دیگری در پاکستان احتمال وجود آن را در افغانستان و سایر نقاط دیگر محتمل می سازد.

متن کامل

گزارش گونه جدیدی از جنس Myosotis از تیره Boraginaceae برای فلور ایران: کشف مجدد یک گونه نادر

گونه Myosotis diminuta برای اولین بار برای ایران گزارش می‌شود. این گونه در سال 1392 بعد از گذشت بیش از صد سال از آخرین مشاهده مستند آن در جهان، درتالابی کوهستانی در منطقه دمیرلی زنجان واقع در شمال غرب ایران مشاهده شد. جزئیات آرایه‌شناختی و تصاویر گیاه به منظور تسهیل شناسایی صحرایی آن و همچنین ویژگی‌های خاص برای تشخیص از گونه‌های خویشاوند ارائه گردیده است.

متن کامل

گزارش گونه جدیدی از جنس myosotis از تیره boraginaceae برای فلور ایران: کشف مجدد یک گونه نادر

گونه myosotis diminuta برای اولین بار برای ایران گزارش می شود. این گونه در سال 1392 بعد از گذشت بیش از صد سال از آخرین مشاهده مستند آن در جهان، درتالابی کوهستانی در منطقه دمیرلی زنجان واقع در شمال غرب ایران مشاهده شد. جزئیات آرایه شناختی و تصاویر گیاه به منظور تسهیل شناسایی صحرایی آن و همچنین ویژگی های خاص برای تشخیص از گونه های خویشاوند ارائه گردیده است.

متن کامل

مطالعات کروموزومی روی بعضی گونه‌های خانواده Boraginaceae از ایران

مشاهدات کروموزومی 30 جمعیت متعلق به 26 گونه گزارش می‌شود. شش گونه از گونه‌های مذکور برای اولین بار شمارش کروموزومی شده‌اند. همچنین رفتار کروموزومی در تقسیم میوز تعدادی از گونه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

متن کامل

مطالعات کروموزومی روی بعضی گونه های خانواده boraginaceae از ایران

مشاهدات کروموزومی 30 جمعیت متعلق به 26 گونه گزارش می شود. شش گونه از گونه های مذکور برای اولین بار شمارش کروموزومی شده اند. همچنین رفتار کروموزومی در تقسیم میوز تعدادی از گونه ها مورد توجه قرار گرفته است.

متن کامل

بررسی بیوسیستماتیکی جنس nonea medicos از خانواده boraginaceae در ایران.

nonea medik. با حدود 35 گونه، یکی از بزرگترین جنسهای خانواده boraginaceae، قبیله boragineae، در جهان است. این جنس، به خصوص به سبب وجود دشواری در شناسایی، مشاهده و بررسی صفات ریختی با ارزش دیاگنوستیک، از نظر تاکسونومیک مهم است. در این پژوهش 10 گونه از این جنس که دو گونه هریک دارای دو واریته هستند در ایران شناسایی شد. صفات رویشی در این جنس چندشکلی (پلی مورفیسم) زیادی نشان می دهند و برای تعیین ح...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 4

شماره 2 1989

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023